mcps-efs.pl

mcps-efs.pl – biznes, finanse

marketing w social media
Marketing

Marketing w social media

Różnego rodzaju serwisy internetowe to obecnie, dla większości ludzi, miejsca, które odgrywają znaczącą rolę w ich życiu. Dzięki nim można o wiele łatwiej utrzymywać kontakt ze światem. Ponadto są świetnym źródłem interesujących nas tematów. Za ich sprawą możemy dzielić się swoimi przeżyciami, dodawać zdjęcia oraz filmy osobiste. Korzystanie z ofert firm oraz jednocześnie aplikowanie o pracę stało się bardzo proste. Również w kwestii edukacji jest znacznie łatwiej, dzięki możliwości korzystania z różnego rodzaju webinarów. Najogólniej rzecz biorąc, social media dają ogromne możliwości zarówno jeśli chodzi o rozrywkę, jak i pozyskiwanie wiedzy, a także rozwijanie hobby. Wiele marek decyduje się na prowadzenie swoich fanpage i poprzez to pozyskiwanie klientów czy też fanów. Tak też powstał social media marketing, czyli zarządzanie profilami na serwisach społecznościowych.

Czym jest social media marketing?

Czym jest więc social media marketing? W najprostszych słowach można go określić jako proces, który pozwala wykorzystać zarówno płatne, jak i bezpłatne metody promowania produktu lub marki w sieci. Celem jest budowanie wizerunku, a także zdobywanie zainteresowania i uwagi społeczności.

Dlaczego social media marketing jest tak bardzo popularny? Przede wszystkim dlatego, iż prowadzeniem go może zajmować się tak naprawdę każdy. Nie ma znaczenia, czy ktoś jest studentem, właścicielem firmy czy specjalistą. Oczywiście najważniejsze jest to, na jakich wynikach nam zależy. Jednakże bez doświadczenia i właściwej wiedzy nie ma możliwości skutecznego wyboru kanałów komunikacji, a w następstwie zaplanowanie przekazu, dodatkowego reklamowania oraz administracji nad kanałem. Social media marketing pomogło już wielu osobom w promocji marki czy produktu, niestety niewiele mniej osób przekonało się, że można na tym wiele stracić.

Podstawowym czynnikiem sukcesu za sprawą social media marketing jest odpowiedni wybór grupy docelowej. Praktycznie od tego należy zacząć. Nie jest to łatwy kawałek chleba, dlatego też na rynku pojawia się coraz więcej firm, które specjalizują się w mediach społecznościowych. Zatrudniając renomowaną agencję social media, zwiększamy swoje szanse na powodzenie w rozwoju firmy.

Marketing w social media

Jednym z rodzajów marketingu w social media jest lokowanie produktu. Jest to bardzo popularna forma promocji w social media Wiele marek nie zdaje sobie nawet sprawy, jak duża liczba osób jest ich ambasadorem. W sumie każdy z nas może stać się nieświadomym ambasadorem danej marki. Wystarczy np. wrzucić post ze zdjęciem picia jakiegoś napoju, a staniemy się nim w oczywisty sposób. Najczęściej jednak marki wyszukują ludzi mających ogromne zasięgi i nawiązują z nimi kontakt w celu współpracy.

Kolejnym sposobem na marketing w social media jest zamieszczanie recenzji lub publikacji. W przypadku recenzji, można je umieszczać na swoim blogu, a następnie udostępnić je w social media. Zalety takiego działania to przede wszystkim wartościowe linkowanie. Można także zyskać reklamę na swoim profilu w social media.

Link building jest zaś formą reklamowania się i podnoszenia swojej pozycji w Google. Dzieje się tak za sprawą linków, umieszczanych w celu prowadzenia do promowanej witryny w kilku miejscach w sieci. W social media służą do tego własne profile oraz grupy dyskusyjne i profile różnych marek.

Bardzo popularną formą marketingu w social media jest płatna reklama. Różnego rodzaju serwisy społecznościowe dopuszczają taką formę reklamy za swoim pośrednictwem. Jednakże warto mieć na uwadze, że odpowiednie ustawienie takiej kampanii reklamowej nie należy do łatwych. Lepiej jest w tej sytuacji zwrócić się do profesjonalnej agencji reklamy w social media.

Konkursy są bardzo ciekawym elementem social media marketingu. To dzięki nim można liczyć na pozyskanie coraz większej liczby fanów, a także zdobyć duże zasięgi i zostać zauważonym przez ogromną liczbę ludzi. Decydując się na stworzenie konkursu, należy przedstawić obowiązujący regulamin i zasady, które będą decydować także o przyznawaniu nagród. Zachęcając ludzi do polubienia posta i fanpage, a także oznaczeniu w komentarzu znajomych, mamy szansę w ten sposób uzyskać większe zasięgi.

Narzędzia social media

Jednym z najbardziej popularnych narzędzi social media jest Google Analytics, dzięki któremu możemy monitorować ruch na stronie internetowej. Za sprawą tego narzędzia możliwe jest sprawdzenie, ilu unikalnych użytkowników ma nasza strona. Ponadto mamy możliwość dowiedzenia się, czy są to osoby powracające do nas, a także jak długo przeglądają stronę.

Brand24 to narzędzie do monitoringu social media oraz szeroko pojętego internetu. Narzędzie to ma zadanie poinformowanie nas, gdzie użytkownicy internetu rozmawiają na temat naszej marki.

Z kolei BuzzSumo jest aplikacją, umożliwiającą bycie na bieżąco z tematami, o których aktualnie mówi się najczęściej w sieci. Buzzsumo skutecznie monitoruje internet pod względem ilości udostępnień danego artykułu przez różnych czytelników.