mcps-efs.pl

mcps-efs.pl – biznes, finanse

Przestrzenie coworkingowe
Biznes

Przestrzenie coworkingowe. O czym należy pamiętać przy planowaniu?

Pomimo faktu, iż obecnie panująca sytuacja pandemiczna nieco ograniczyła popularność rozwiązania będącego bohaterem naszego dzisiejszego wpisu to coworking – bo właśnie o nim mowa – w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem rodaków. Dlaczego tak się dzieje? Jest to bowiem niezwykle prosty i korzystny z punktu widzenia przedsiębiorcy sposób prowadzenia działalności. Wystarczy bowiem wynająć biurko w przestrzeni będącej częścią biurowca lub budynku pochodnego…i już można zacząć obsługiwać klientów, korzystając dodatkowo z udogodnień udostępnianych wszystkim pozostałym osobom również korzystającym z obszaru stworzonego z myślą o coworkingu.

Jak jednak inwestycja taka przedstawia się z punktu widzenia właściciela posiadającego powierzchnie biurowe, z której to pragnąłby on generować zysk pasywny na drodze wynajmu? Aby było to możliwe, konieczne jest odpowiednie rozplanowanie takiej przestrzeni, jednocześnie maksymalizując jej użyteczność oraz dbając, by poszczególni przedsiębiorcy mogli liczyć na choćby odrobinę prywatności i przestrzeni. Jeżeli bowiem obszar nie zostanie w sposób prawidłowy podzielony, okazać się może, że korzystanie z niego nie będzie przyjemnym doświadczeniem, a szybko przerodzi się w katorgę, co z kolei bezpośrednio przełoży się na stale spadające zainteresowanie udostępnianą im przestrzenią. Warto na przykład zadbać, aby pomiędzy poszczególnymi stanowiskami znajdowały się choćby niewielkie ścianki działowe, natomiast środek powierzchni służył jako korytarz, którym to można się będzie swobodnie przemieszczać, czy to celem zasięgnięcia porady innej osoby zajmującej przestrzeń, czy też skorzystania z jednego z wielu urządzeń biurowych, które to zostały udostępnione do dyspozycji przedsiębiorcom, z kserokopiarką, niszczarką oraz drukarką na czele.

Odpowiednie rozplanowanie to nie tylko wysoki komfort osób wynajmujących, ale także zapewnienie im bezpieczeństwa, co nie pozostaje bez znaczenia, zwłaszcza w obecnym okresie, kiedy to w dalszym ciągu warto przykładać znaczną uwagę do dystansu społecznego. O co jeszcze warto zadbać? Naszym zdaniem niezwykle istotne jest wyposażenie przestrzeni, która ma służyć do coworkingu w takie urządzenia jak automat z kawą lub wodą, klimatyzator oraz rzutnik, dzięki czemu przedsiębiorcy będą mogli nie tylko zadbać o swoje podstawowe potrzeby podczas realizacji kolejnych zleceń, ale także pracować w komfortowej temperaturze i uzyskać dostęp do sprzętu, który okazać się może nieodzowny podczas wszelkiej maści szkoleń czy prezentacji. Jeżeli zadbamy o wszystkie opisane w dzisiejszym artykule aspekty, możemy mieć pewność, że osób zainteresowanych wynajmem choćby jednego stanowiska w obiekcie którego jesteśmy posiadaczami nie zabraknie…i to nawet pomimo dalej niepewnej sytuacji na rodzimym rynku spowodowanej pandemią. Nieprzerwana chęć wynajmu przestrzeni coworkingowej pozwoli nam z kolei wypracować zadowalający zysk pasywny, który dla wielu przedsiębiorców jest spełnieniem marzeń, bowiem wymaga jedynie minimalnych nakładów własnych!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.