Obecnie istnieje wiele rodzajów marketingu. Bardzo popularny jest wielopoziomowy, który jest często stosowany przez największe firmy w Polsce. Dzięki niemu można poszerzyć bazę klientów. Ponadto istotny jest marketing sieciowy. Warto dowiedzieć się, na czym on polega. Dowiedz się, czym jest piramida MLM.
Sprawdź także: Czym jest marketing treści?
Skuteczny marketing w obecnych czasach
Należy na samym początku stwierdzić, że marketing musi być postrzegany jako pewna filozofia biznesu, a nie wyłącznie jako sposób na jego promocję. W przypadku kiedy dana osoba posiada własną działalność gospodarczą i chce, żebym jej firma nie słabła, powinna skupić się na całościowym działaniu tak, żeby było ono skuteczne i konsekwentne. Okazuje się, że wybór właściwej ścieżki postępowania pozwoli szybko osiągnąć założony cel. Obecnie wiele firm korzysta z marketingu wielopoziomowego oraz sieciowego. W ten sposób można zwiększyć zainteresowanie marką. Przełoży się to na lepsze efekty sprzedażowe, co jest priorytetem dla praktycznie każdego właściciela firmy.
Warto dowiedzieć się, jaka jest definicja marketingu wielopoziomowego. Okazuje się, że mowa tutaj o sprzedaży produktów producenta przy wykorzystaniu usług dystrybutorów. Należy nadmienić, że w marketingu tego typu sprzedaż polega przede wszystkim na oferowaniu produktów w bezpośrednim kontakcie, przy jednoczesnym pomięciu mediów oraz innych dróg komunikacji pośredniej. Okazuje się, że marketing wielopoziomowe wyłącza z tego stałe punkty sprzedaży detalicznej. Jest to bardzo popularna opcja w obecnych czasach. Co ciekawe, wiele osób w dobie mediów społecznościowych uważa, że marketing wielopoziomowy jest nieco przestarzały. Jest to błędne założenie, ponieważ wszystko zależy od branży oraz sytuacji konkretnej firmy.
Zobacz także: Internetowe sklepy – sztuczki oszustów nie istniejących firm
Marketing wielopoziomowy – piramida MLM
Bardzo dużo osób zastanawia się, dla jakich przedsiębiorstw MLM jest najkorzystniejszym systemem sprzedaży. Jak się okazuje, system MLM jest dla wszystkich właścicieli firm. W szczególności dla tych, którzy w swojej ofercie mają produkty nadające się do sprzedaży bezpośredniej. Trzeba też wiedzieć o tym, że MLM to między innymi popularny sposób sprzedaży producentów produktów kosmetycznych, a także suplementów.
Mowa tutaj w skrócie o chemii domowej. Warto dowiedzieć się, jakie są zasady działania marketingu wielopoziomowego. W przypadku, kiedy sprzedaje się produkt dystrybutorowi, on zbywa go dalej do klientów. W ten sposób tworzona jest tzw. sieć sprzedaży, która jest bardzo skuteczna w obecnych czasach. Wiele firm stawia na tego typu działanie. Co istotne, dystrybutorzy mają wolność w kwestii sposobu sprzedawania przekazywanych im towarów. Jednak piramida MLM opiera się głównie na bezpośrednim kontakcie z konsumentem. Warto nadmienić, że piramida MLM opiera się przede wszystkim na sprzedaży poprzez telefon. Mowa tutaj także o spotkaniach oraz niewielkim wykorzystaniu firmowej witryny internetowej. W wielkim skrócie marketing sieciowy polega przede wszystkim na pośrednim kanale dystrybucji, który jest skuteczny w wielu branżach. Założeniem takiego działania jest zaangażowanie jak największej ilości pośredników w celu maksymalizacji własnego zysku.
Marketing sieciowy
Każdy właściciel firmy powinien wiedzieć o tym, że struktura MLM opiera się przede wszystkim o sieć wielopoziomową. Okazuje się, że na szczycie biznesu stoją przeważnie ludzie, którzy jako pierwsi rozpoczęli rozwijać swoją strukturę sprzedażową. Ponadto mogą oni szukać konsumentów, którzy będą kupować reklamowany przez nich produkt, a dodatkowo zgarniać około 20% prowizji. Mogą również angażować następne osoby, które będą pracować dla nich. Na tym mniej więcej polega piramida MLM, która może być bardzo skuteczna. W przypadku, kiedy znajdzie się człowieka, który z naszego polecenia będzie sprzedawać konkretny produkt, będzie można na nim zarabiać. Jeśli nasz polecony sprzeda konkretny produkt, nie dostaniemy oczywiście 20%, tak jak w przypadku, kiedy my coś sprzedaliśmy. W takiej opcji prowizja jest nieco mniejsza, ale chyba lepiej mieć 10% w globalnym przedsiębiorstwie, niż 100% w lokalnym.
Bardzo istotne jest to, że samemu można sprzedawać konkretny produkt po tysiąc złotych i mieć od tego 20 proc. prowizji. Niestety minusem jest to, że ogranicza nas czas, a ponadto ma się praktycznie zerowane szanse na to, że znajdzie się klienta, dzięki któremu można zarobić spore pieniądze. O wiele lepszą opcją jest zdobycie trzech procent z całej sieci sprzedaży. Z tego powodu MLM określany jest mianem marketingu sieciowego, który jest często stosowany nie tylko przez polskie firmy, ale również zagraniczne. Trzeba wiedzieć o tym, że im więcej się ma ludzi pod sobą, tym więcej można zarobić. W teorii zarabiane są pieniądze, kiedy się śpi. Dlatego MLM jest tak popularny.
Należy wiedzieć, że MLM mylony jest nierzadko z piramidą finansową. Istnieje pewna różnica, która polega na tym, iż w marketingu wielopoziomowym każdy dystrybutor zarabia na sprzedaży, która prowadzona jest osobiście bądź sprzedaży przez podległych partnerów. Bardzo istotne jest to, że w piramidzie finansowej zyski pochodzą z wpłat uczestników.