mcps-efs.pl

mcps-efs.pl – biznes, finanse

dyrektor marketingu
Marketing

Kim jest dyrektor marketingu i jakie są jego obowiązki?

Pracujesz w marketingu? Z pewnością masz nad sobą szefa. Dyrektor marketingu to osoba zajmująca się planowaniem i prowadzeniem działań dotyczących marketingu firmy. Dowiedz się, jakie są obowiązki na tym stanowisku. Przeczytaj także jakie są wymagania na to stanowisko – kto wie, może będziesz następcą.

Wymagania na stanowisko dyrektor marketingu

Osoba chcąca zostać dyrektorem do spraw marketingu powinna mieć wyższe wykształcenie i ukończony kierunek marketing lub zarządzanie. Osoba taka powinna umieć zorganizować swoją pracę i zarządzać ludźmi. Odznaczać musi się kulturą osobistą oraz umiejętnością współpracy z innymi. Ważna jest także znajomość języków obcych.

Warunki pracy dyrektora marketingu

Dyrektor marketingu pracuje zarówno w biurze, jak i w terenie. Osoba taka spotyka się z kontrahentami oraz klientami, bierze czynny udział w działaniach dotyczących promocji firmy, np. na różnego rodzaju targach. Praca polega na kontaktach z ludźmi i odbywa się w systemie 8-godzinnym.

Obowiązki dyrektora marketingu

Do obowiązków dyrektora marketingu należą:

– nadzorowanie pracy personelu, który mu podlega,

– planowanie i kontrolowanie badań rynkowych,

– ustalanie cen produktów i ich kanałów dystrybucji,

– określanie celów promocyjnych,

– nadzorowanie prac przeprowadzonych z zewnętrznymi firmami,

– nadzorowanie relacji publicznych,

– tworzenie bazy danych klientów,

– organizowanie akcji promocyjnych,

– przygotowywanie materiałów dotyczących promocji,

– planowanie układania produktów na półkach,

– rozliczenie budżetu,

– analiza efektów z podjętych działań,

– pomoc w rozwiązywaniu problemów,

– umożliwienie rozwijania się pracowników.

Sprawdź również: Jakie są cechy dobrego kierownika?

Jak być dobrym dyrektorem marketingu?

Dyrektor marketingu musi być wzorem dla innych pracowników i wykazywać chęć rozwoju. Musi być inteligentny, zdeterminowany do działania, elokwentny oraz dociekliwy.

Dyrektor marketingu powinien mieć swoją wizję na biznes, która będzie odpowiadać właścicielowi firmy. Powinien zachęcać pracowników do przedstawiania swoich pomysłów, motywować i inspirować ich do pracy, a także rozwijać ich umiejętności.

Dobry dyrektor powinien być odpowiedzialny i umieć organizować czas oraz pracę. Osoba na stanowisku dyrektora marketingu musi być elastyczna i skuteczna w rozwiązywaniu problemów.

Do zadań dyrektora zalicza się rozwijanie siebie i swojego zespołu, a także dążenie do określonych celów i wyników sprzedaży.

Ważnym krokiem podczas pracy jest przygotowanie zespołu na każdą ewentualność, a gdy pojawią się problemy, wspólne ich rozwiązanie.

Dyrektor marketingu powinien dzielić się wiedzą i doświadczeniem z pracownikami w taki sposób, by ich inspirować, a nie żeby się wywyższać i kreować na kogoś lepszego.

dyrektor marketingu

Dyrektor marketingu – zarobki

W każdej pracy kwestia dotycząca zarobków na danym stanowisku jest ściśle tajna. Tak samo w przypadku dyrektora marketingu. Jednakże jesteśmy w stanie ustalić tak zwane “widełki”. Dzięki nim możemy stwierdzić, czy praca na tym stanowisku jest opłacalna i warta uwagi. Dyrektor ds marketingu od 9 do 21 tysięcy złotych brutto. W tym wypadku mediana wynosi około 15 tysięcy złotych. Czy są to dobre zarobki? Zdecydowanie tak. Jednakże aby otrzymać ofertę na to stanowisko należy włożyć bardzo dużo ciężkiej pracy. Warto zaznaczyć, że statystycznie częściej dyrektorem marketingu zostają kobiety. Jednakże nie jest to typowo damski zawód – mężczyźni również mogą starać się o to stanowisko. Będąc dyrektorem ds marketingu z pewnością otrzymamy pewnego rodzaju benefity. Przykładowe produkty, które otrzymujemy na tym stanowisku to:

  • telefon komórkowy
  • laptop przenośny
  • samochód osobowy
  • karty umożliwiające uprawianie sportu bądź pójście do lekarza specjalisty

Benefity otrzymywane na danym stanowisku są ustalane przy podpisywaniu umowy o pracę. Warto zauważyć, że produkty takie jak telefon, samochód czy laptop dyrektor marketingu może używać także poza godzinami pracy. Zdarza się również tak, że po zakończonej współpracy część benefitów pozostaje u pracownika.

Zobacz także: Miejsca, w których może pracować freelancer

Praca jako dyrektor marketingu – podsumowanie

Jeżeli pracujesz w marketingu, to zapewne twoim celem zawodowym jest osiągnięcie stanowiska dyrektora. Nie jest to jednak takie proste. Należy włożyć w to bardzo dużo ciężkiej pracy. Przede wszystkim należy skończyć odpowiednie studia – w tym przypadku marketing i zarządzanie lub pochodne. Dodatkowo osoba na tym stanowisku musi cechować się odpowiednim charakterem. Powinna być przede wszystkim odpowiedzialna za swoje czyny i zachowania oraz potrafić zarządzać zespołem. Bez tych cech nie będziemy dobrymi dyrektorami ds marketingu. Droga do tego miejsca jest ciężka, jednak praca popłaca. W przypadku tego stanowiska zarobki są bardzo wysokie. Jeżeli sądzisz, że idealnie nadajesz się na dyrektora marketingu, to warto rozpocząć działanie już teraz. Uwierz, że im szybciej rozpoczniesz swoją karierę, tym łatwiej uda ci się dotrzeć do upragnionego celu. W szczególności jeżeli jesteś przed wyborem studiów – zdecyduj się na takie, które później otworzą ci wiele dróg do kariery zawodowej.